Daar zaten we dan, in onze e-bike concept store in het hart van Amsterdam. Iedereen was hard aan het werk om onze klanten nog beter te bedienen. In ons achterhoofd de gedachte dat met elke verkochte e-bike of pedelec er weer een auto minder gebruikt werd. Minder files, minder C02, minder parkeer sores. Fijne dingen allemaal! Toch knaagde er iets. De zomers worden steeds warmer, het klimaat raakt oververhit.

De vrijheid van een e-bike.

Het gaat allemaal te langzaam. Hoe krijgen we sneller meer mensen op de e-bike? We weten dat het beter kan, maar kan het ook goedkoper? Ja, dat kan. Wat we telkens terug krijgen van onze tevreden klanten is wat een fijne ervaring het is om het OV (of de auto) om te ruilen voor een e-bike.  Met 30 minuten op de e-bike kom je na een dag studeren of hard werken weer helemaal relaxed thuis. Dat vrije gevoel is wat bij de QonQer hoort. Je kan gaan waar je wilt en het is nog gezond ook. Dat gevoel willen we met iedereen delen.

Nu kunnen we de e-bike samenstellen met echt goede onderdelen maar dan zonder een idioot hoge prijs. 

Een stoere e-bike: geen gedoe, premium service EN een goede prijs,

Het eerste prototype was er binnen drie maanden. De volgende 5 e-bikes duurde een jaar. Het was een goed begin maar nog niet goed genoeg. We wilden, net als de luxere e-bikes een accu in het frame hebben.